• Doelgerichte communicatie

Iedereen die een evenement organiseert, of die er aan deelneemt, wil wel wat aandacht. De rol van de media en de pers is daarin cruciaal. Watersport is bij uitstek een mediasport. Wiedes: varenspeelt zich immers buiten het gezichtsveld af en er bestaan geen stadions zoals bij andere sporten.

Er van uitgaan dat de aandacht van de pers vanzelf komt is een utopie. Een goed mediaplan en een hechte relatie met pers is de drijver onder een van de drie elementen die van een droom een geslaagd resultaat maakt.

Pit de Jonge bepaalt mee hoe uw initiatief, uw evenement, of uw project het best beschreven wordt en hoe dat met de grootste kans op aandacht naar buiten wordt gebracht. Hij overlegt met alle partners over hoe, wat, waar en wanneer.

Hij beschikt ook over een bestaand netwerk van geïnteresseerde pers- en medialui die interesse hebben in ernstige berichtgeving. Naar maat geschreven, of alleen maar duidelijke tips en hints. Het inlevingsvermogen is daarbij belangrijk, plus de kennis om de berichtgeving aan te passen aan het soort medium en dus ook aan het doelpubliek.

  • bepaling van content
  • conceptontwikkeling // mediaplan
  • partnership met opdrachtgever
  • onderhouden van persrelaties
  • mediasponsoring overeenkomsten
  • eigen netwerk met specifieke media of journalisten-doelgroepen

Omgaan met media is iets anders dan adverteren, als dat al een alternatief zou zijn.